Wandelexcursie in Purmer

mei 2022 - De Stichting Behoud Waterland organiseert op zaterdagmorgen 18 juni een wandelexcursie in de zuidpunt van de Purmer, vlakbij Ilpendam. We wandelen een rondje van drie kilometer over de Purmerringdijk en door de droogmakerij zelf.

21 maart 2022 – De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen bedreigt de natuur en rust in het Twiske. Het wordt spannend welke bestuurscoalities er gevormd worden in Landsmeer en Oostzaan.

12 februari 2022 – Bouw van een nieuwbouwwijk in de weilanden van de Lange Weeren in Volendam is voorlopig van de baan. De politieke partijen in de gemeenteraad hebben zich ruziënd over hun favoriete nieuwbouwplan in een patstelling gemanoeuvreerd. Alleen GroenLinks pleit voor binnenstedelijk bouwen.

Bollenvelden in de BeemsterBollenvelden in de Beemster

15 april 2022 - Leden van de Dorpsraad Hobrede en Stichting Behoud Waterland willen meer bloemen in de bermen van Hobrede. Op vrijdag 22 april wordt er daarom bloemzaad gezaaid en in juni kunnen de eerste bloemen bewonderd worden.